((فرانسوا ولتر))

من دشمن تو و باورهاي تو هستم، اما آماده ام در راه آزادي باورهايت، جان خود را فدا كنم.

۱۳۹۵ مرداد ۲۹, جمعه

19 آگوست روز انسان دوستی

من در این بیانیه سعی دارم نسبت به نامگذاری " روز بین المللی انسان دوستی " که از سوی مجمع عمومی سازمان ملل در طی قطعنامه روز 19 آگوست هر سال  گرامی داشته می شود که متاسفانه به واسطه حادثه دلخراش بمب گذاری دفتر سازمان ملل متحد در بغداد پایتخت کشور عراق در سال 2003 میلادی رخ داد تعدادی از کارمندان بشر دوستانه آن سازمان محترم جان خود را از دست دادند ، اینک من ضمن محکوم کردن آن رفتار خشونت گرایانه می خواهم در راستای این روز تفکر خودم را به سمت انسان های بی گناه و فقیر و محروم از پشتیبانی در سرزمین مادری ام ایران بپردازم . زیرا من با قاطعیت ابراز می نمایم که ریشه ی همه ی این محرومیت ها و لکه دار شدن وجهه انسانیت در ایران وجود رژیم ننگین اسلامی و افکار پلید خمینی و پیروان ایشان می دانم . به گونه ای که خمینی که در سال 1357 بر موج جهل مردم عامه سوار شده بود و با سخنرانی اش در بین مردم فریب خورده در بهشت زهرا تهران برای این که زمان را برای محکم کردن جایگاه قدرت خود بخرد وعده های پوچ در راستای ایجاد رفاه عمومی می داد .

" دلخوش نباشید که مسکن فقط می سازیم ، آب و برق را مجانی می کنیم ، اتوبوس را مجانی می کنیم ، دلخوش به این مقدار نباشید ! معنویات شما را ، روحیات شما را عظمت میدیم ، شما را به مقام انسانیت می رسانیم ! "سخنانی که معنویت و انسانیت را در آن روزها با صدای ضربات شلاق بر پشت بی گناهان ، بی ارزش نمودن جان انسان ها بر بالای دارها و نبود خود مختاری در زندگی شخصی مردم در ایران را به وجود آورده بود .این روند سیاه در طول عمر ننگین رژیم آخوندی ادامه دارد و روزانه شاهد پایمال شدن حقوق انسانیت در ایران می باشیم و این خطر بسیار بزرگی که از سوی جمهوری اسلامی می باشد می تواند سالانه وضعیت حقوقی و فرهنگی مردم ایران را به خطر بیاندازد .   به مناسبت این روز بزرگ فرصتی مناسب دانستم تا  برای توسعه و تفسیر قواعد حقوق بین الملل و حقوق بشردوستانه بین المللی در محاکمه و مجازات مجرمان که حتی بعضی زیر 18 سال می باشند در ایران محکوم به اعدام می شوند و یا حتی جوانانی که به جرم اعتراض ، نظر و یا تجمعات در دانشگاه ها به جای محترم شمردن نظر هایشان دستگیر و به جرم اقدام علیه امنیت ملی محکوم به حبس های بلند مدت می شوند .



جامعه ی آگاه جوان خواهان فعالیت های متعدد و گسترده  بشردوستانه  در جهان می باشد تا بتوان اعتراض آشکار بر قوانین ضد و نقیض جمهوری اسلامی ، خواه مبتنی بر دین و خواه مبتنی بر قوانین اساسی کشور را انجام دهند .
ما روزانه شاهد پایمال شدن حقوق بنیادین انسانیت در ایران می باشیم و با رفتار ها و سرکوب هایی که از سوی جمهوری اسلامی رخ می دهند ، مقام انسانیت را به آشکار خرد و لکه دار می کند .
ما جوانان ایران تلاش بر این داریم تا بتوان فرهنگ جامعه را با آگاه بخشی مردم به سویی بکشانیم تا دیگر منزلت انسان در ایران لکه دار نشود و به جای دیدن کشتار و ناهنجاری ها شاهد دوستی ، مهربانی ، شادی ، راستی و کردار نیک مردم سرزمین ایران باشیم .
ما خواهان تلاش جوانان در راستای نجات جان بی گناهان ، به وجود آوردن آسایش برای تمامی مردم ایران و بازپس گیری مقام انسانیت از جمهوری اسلامی به ملت ایران می باشیم .
این رویداد ها دلیل می شود تا در این روز بزرگ ما جمهوری اسلامی را محکوم به پایمال کردن حقوق انسانی ، از بین بردن دوستی و برابری بین ملت ایران ، ایجاد دشمنی میان مردم با عقاید مختلف و از بین بردن انسان دوستی در فرهنگ بزرگ ایرانیان بکنیم .
ما خواهان فرستادن کمک های بشر دوستانه به جای لشکر کشی سپاهیان  به کشورهای جنگ زده ، برای مثال سوریه می باشیم .
اینکه کشورمان بتواند به مردم دنیا کمک بشر دوستانه کند باعث افتخار ماست اما قبل از هر چیز باید نگاهی به درون و مشکلات جامعه بیاندازیم . روستاها و نقاط ضعیف و تهی دست شهر ، کودکان کار و خانه های چادری و یا مدارس کپری بیان گر نیاز مردم به کمک های انسان دوستانه می باشد .
در این مقاله مساله ی اصلی ایران نیست مساله حقوق تمامی انسان های روی کره ی خاکی زمین می باشد ولی ما نمی توانیم جرایمی که جمهوری اسلامی در ایران انجام می دهد را که باعث نقض حقوق انسانی می شود را نادیده بگیریم .
چه جمهوری اسلامی چه دولتی دیگر باید درس انسان دوستانه به فرزندان و جوانان ما بدهند نه درس ترس از دولت و چوبه های دار !
امید بر این است که هر چه سریع تر روزی فرا برسد که تمامی مردم ایران و مردم جهان با هم به مهربانی بی هیچ تمایزی از هر سان که باشند ، اعم از نژاد ، رنگ ، جنسیت ، زبان ، مذهب و هر عقیده ای با هم زندگی کنند و به هم کمک و دست یاری برسانند .  

هیچ نظری موجود نیست: